סקר שוק וריגול אחר מתחרים

דע מה מצב השוק בתחום בו אתה עוסק ומי המתחרים שלך

קידום אורגני סקר שוק

סקר שוק

אחד הדברים שאנחנו צריכים להיות עליהם במעקב תמידי הוא מה קורה בשוק, אנחנו צריכים תמיד להתאים את עצמנו למצב הנוכחי בשוק הלקוחות בכדי לספק להם את הצרכים שלהם בצורה הנוחה ביותר, מצב השוק תמיד משתנה ועלינו להיות עם היד על הדופק כדי לפעול בהתאם ולתת לגוגל להבין שאנחנו תמיד מתעדכנים ונותנים מענה אפקטיבי ללקוחת שלנו ברשת.

ריגול אחר מתחרים

עלינו לבדוק תמיד את מצב המתחרים בתחום שלנו, לראות מה הפעולות שהם עושים בין אם זה קישורים לאתר שלהם או הביטויים שהם מקדמים ולהסיק מכך מסקנות ולדעת כיצד עלינו לפעול במטרה לעקוף אותם ברשת האינטרנט והמדיה ולספק ללקוחות שלנו ערך מוסף שהם עדיין לא חשבו עליו.

מתחרים אורגנים בגוגל
קידום אתרים אורגני בגוגל

בניית אסטרטגיה

ברגע שבעל העסק נמצא בידיים טובות אצל מקדם אתרים מומחה הוא צריך לראות מה האסטרטגיה שהמקדם בנה עבורו לאחר שביצע סקר שוק וריגול אחר המתחרים של בעל העסק בתחום. הרבה פעמים אנחנו נגלה שישנם ביטויים מצויינים שיכולים לשרת אותנו באופן פנטסטי בקידום האתרים ויכולים להכניס לנו תנועה ולקוחות ממוקדים ולכן צריך לחקור לעומק את מצב השוק והמתחרים כדי להיות תמיד צעד אחד קדימה.

דינמיות לפי מצב השוק והמתחרים

ביצוע סקר שוק, ריגול אחר מתחרים ובניית אסטרטגיה עסקית אולי תספק את צרכינו בתחילת הדרך אבל ברשת האינטרנט החוקים תמיד אבל תמיד משתנים, לכן תמיד צריך לעקוב אחר מצב השוק והמתחרים לראות את הפעולות שביצעו ולפעול בהתאם בכדי להשאר מקודמים באופן האפקטיבי ביותר.

להיות מקום ראשון בגוגל

סקר שוק וריגול אחר מתחרים

סקר שוק וריגול אחר מתחרים

בזמן שאנחנו נכנסים לתחום הקידום, אנחנו חייבים לדעת מה קורה מסביבנו. 

ראשית אנחנו נבחן את מצב השוק בו אנחנו הולכים לקדם את האתר שלנו, ונבין כיצד עלינו לפעול מבחינה אסטרטגית. ברגע שנדע כיצד השוק והמתחרים מסביבנו עובדים יהיה לנו הרבה יותר קל לבנות אסטרטגיית קידום יעילה ולקדם את האתר שלנו בביטויים הכי רלוונטים.

איך המתחרים משפיעים על הקידום שלנו ?

למעשה התחרותיות בכל תחום היא שונה וכך גם קושי הקידום. אם נקח לדוגמא עסק חדש שעוסק בתחום ההלוואות, יהיה מאוד קשה לקדם אותו לתוצאות הראשונות בביטוי "הלוואות" מהסיבה הפשוטה שאנחנו מתמודדים מול בנקים שכבר השקיעו מליונים על פרסום. לכן אנחנו צריכים לבדוק היטב מה מצב המתחרים שלנו, היכן הם מדורגים בכל ביטוי וביטוי, מה מילות המפתח בהם הם משתמשים וכך למעשה נדע באילו ביטויים יהיה לנו קל יותר להתקדם בגוגל ואף נוכל למצוא ביטויים חדשים שהמתחרים עדיין לא חשבו עליהם ובכך "לגנוב" קהל לקוחות בדרכים יצירתיות.

האם כמות המתחרים מעידה על קושי הקידום ?

כמות המתחרים בתחום בהחלט מעידה על התחרותיות שבתחום שבו אנו עוסקים אך לאו דווקא על קושי קידום בביטוי מסויים. יכול להיות שהביטוי הישיר לתחום הוא מאוד תחרותי לדוגמא הביטוי "בגדי נשים" לחנות בגדי נשים. אך במידה ונמצא ע"י מחקר בשוק המתחרים כי ישנו ביטוי עם נפח חיפושים גבוה שהמתחרים שלנו לא מופיעים שם (לדוגמא "שמלת ערב לנשים") נוכל להשתמש בו ובכך בשימוש בביטויים יצירתיים להביא את הלקוחות אל העסק שלנו. 

האם מספר רב של מודעות ממומנות מציין את קושי הקידום בביטוי ?

כמו כמות המתחרים גם מספר רב של מודעות ממומנות על ביטוי מסויים (כיום 7 מודעות הוא המספר המקסימלי) מעיד כי הביטוי הוא מאוד תחרותי ויכול להיות שיהיה עדיף לנו לקדם ביטויים אחרים לכן צריכים לבדוק את שוק המתחרים ולראות בדיוק מה הביטויים הכי כדאיים לקידום העסק שלנו.

מה היתרון שלי על המתחרים ?

זו שאלה שאנו תמיד צריכים לשאול את עצמנו בכל זמן נתון, לאו דווקא בקידום אלא גם בפן המכירתי של העסק שלנו. הרי יש לנו מתחרים שמוכרים את אותם המוצרים שאנו מוכרים. 

מה הערך המוסף שהעסק שלנו נותן ? למה שלקוח יבחר לקנות דווקא אצלנו ? 

כמו כן גם כשאנחנו בוחרים לקדם את האתר שלנו אנחנו צריכים לפעול בצורה יצירתית בכדי להגיע לקהל הלקוחות הגדול ביותר ולספק לו פתרונות יצירתיים בתחום בו אנו עוסקים.

לסיכום, אם עשינו מחקר מעמיק ואנחנו יודעים בדיוק מה כל הביטויים הכי רלוונטים שאנחנו יכולים להשתמש בהם ורואים היכן המתחרים שלנו מדורגים בכל ביטוי וביטוי כך יהיה לנו יתרון על פניהם שאנחנו למעשה יודעים מה קורה בשוק והיכן כל אחד נמצא ובדרך הזו נוכל לקדם את עצמנו בביטויים אפקיטיבים שהמתחרים עדיין לא הגיעו אליהם.

 

למאמרים נוספים מהבלוג לחצו כאן

התחילו לקדם את האתר שלכם ולהרוויח יותר !