אופטימיזציה

קידום אתרים טוב מתחיל באופטימיזציה נכונה ויעילה לאתר שלכם.

אופטימיזציה לתוכן

אופטימיזצית תוכן

אתר מקודם טוב יהיה לו תוכן איכותי באתר שמבוסס על ביטויים מרכזיים לקידום האתר בגוגל, לכן בתחילת קידום כל אתר לאחר שביצענו מחקר מילות מפתח ומצאנו את הביטויים הטובים ביותר אותם נקדם עליהם נבנה את כל תוכן האתר. חשוב לציין שכיום "לדחוף" מילות מפתח לתוכן המון פעמים זה מראה על נסיון קידום לא טבעי וגוגל לא רואה זאת בעין יפה. לכן צריך לכתוב תוכן שקשור לביטויים שמצאנו לנכון שיהיה מעניין ואטרקטיבי לגולש.

אופטימיזציה מבנה

כשאנו מעוניינים לקדם דפים מסויים חשוב לנו לבחון את מבנה האתר. לדוגמא : הדפים אותם אנחנו מעוניינים לקדם צריכים להיות בעומק (מס' הקליקים עד שמגיעים לדף באתר) של עד 4 קליקים לכל היותר בכדי שגוגל ייחס אליו חשיבות. ככל שההגעה לדף תיהיה בעומק קרוב ל-1 כך החשיבות שלו תעלה. בנוסף יש חשיבות לURL של הדף לTitle ולDescription - חשוב לוודא כי הביטויים המקודמים מופיעים שם.

אופטימיזצית מבנה
אופטימיזציה לכיווץ תמונות

אופטימיזציה לתמונות

ראשית אנו צריכים לוודא כי כל התמונות שלנו באתר במשקל מינימלי ועברו אופטימיזציה, אחרת התמונות מכבידות על האתר שלנו ויוצרות זמני תגובה איטיים מה שפוגע לנו בקידום. דבר חשוב באופטימזציית תמונות היא תגית הALT - למעשה תיאור התמונה. גוגל הרי לא מזהה את תוכן התמונה לכן אנחנו רושמים עבורו תיאור בALT שיבין מה עומד מאחורי התמונה שהעלנו לאתר - רצוי שהתגית תהיה קשורה לתחום אותו אנחנו רוצים לקדם ושתכלול לא פחות ממילה אחת ולא יותר מ4 מילים.

אופטימיזציה לקוד וזמני תגובה

ישנם המון פרמטרים שיכולים להשפיע על זמני התגובה של האתר שלנו. כמובן שככל שזמני התגובה קצרים יותר וחווית המשתמש טובה יותר - גוגל יקדם אותנו יותר. 

אופטימיזציית אתר לקידום

אופטימיזציה

אופטימיזציה תוכן ומבנה לאתר

בין הפרמטרים החשובים ביותר בקידום אתרים אורגני הוא למעשה ביצוע אופטימיזציה באופן איכותי גם למבנה האתר וגם לתוכן, חשוב לנו שנראות האתר תהיה טובה ושמנועי החיפוש יבינו ממנו בדיוק את מה שאנחנו רוצים לשדר כלפי חוץ ובשביל לעשות זאת אנחנו צריכים להבין כיצד אופטימיזציה עובדת.

מה היא אופטימיזצית תוכן ?

אופטימיזצית תוכן מתבצעת למעשה לאחר שביצענו מחקר מילות מפתח ואנחנו כבר מבינים ויודעים עם אילו ביטויים אנחנו הולכים לעבוד ומה אנחנו רוצים בדיוק לקדם.

לאחר שיש בידנו את המידע נצטרך לבצע אופטימיזצית תוכן לאתר שלמעשה אלו חלק מהפרמטרים :

  • Title - הTitle הוא למעשה הכותרת המופיעה בלשונית של הדף, בחלק העליון של הדפדפן והכותרת המופיעה בחיפוש בגוגל, חשוב שהכותרת תהיה עניינית כלפי הלקוח, תמשוך תנועה ותכיל בתוכה את הביטויי באופן ישיר או עקיף אותו אנו מעוניינים לקדם.
  • Description - החלק הזה מופיע מתחת לכותרת כתקציר במנוע החיפוש, גם כאן חשוב שהתקציר יהיה ענייני וידבר ללקוח ויספק לו מידע על המוצר/השירות שהוא חיפוש בליווי שימוש בביטוי אותו אנו מקדמים.
  • H1 - כותרת הדף, נוכל לראות בקוד של כל דף מה היא הכותרת המופיעה תחת H1. חשוב לציין כי צריך להיות אך ורק כותרת אחת בדף תחת H1 ולא יותר מזה וגם כאן נבחר כותרת עניינית שכוללת באופן ישיר או עקיף את הביטוי אותו אנו בוחרים לקדם.
  • ALT - התיאור לכל תמונה שקיימת לנו באתר. נוכל לראות מה הוא התיאור בקוד ודרך נוספת היא לעבור על התמונה עם העכבר שם נוכל לראות חלונית שנפתחת ובה רשום התיאור של התמונה. התיאור משתמש את גוגל כדי לדעת מה מסתתר מאחורי התמונה כי נכון להיות האלגוריתם של גוגל לא מנתח תמונות ואינו יודע לפרש מה התמונה מכילה, לכן אנו רושמים תיאור. חשוב שהתיאור יהיה רלוונטי לתמונה בכדי שגם אנשים בעלי מוגבלויות שמשתמשים בתיאור התמונה כדי לדעת מה קורה שם יבינו על מה התמונה מדברת וגם שהתמונה והתיאור שלה יהיו קשורים לביטוי אותו אנחנו בוחרים לקדם באותו דף.
  • תוכן הדף - תוכן הדף צריך להיות איכותי וענייני, גוגל מודדת את זמן שהיית הלקוח באתר שלנו ובכך מסיקה מסקנות לגבי איכות התוכן הקיים והעניין שלו בקרב הציבור. חשוב שנקפיד על תוכן ברמה גבוהה שיהיה באמת מעניין וגם ישלב בתוכו את התחום או השירות שאנו מעוניינים לקדם.

מה היא אופטימיזצית מבנה ?

אופטימיזצית מבנה למעשה קשורה למספר דברים באתר, הנה כמה מהם : 

  • מבנה ועומק הדפים - עומק הדפים למעשה זה מספר הקליקים שהמשתמש מקליק עד שהוא מגיע לדף הרצוי, במידה ואנחנו רוצים לקדם דף מסויים חשוב לוודא כי העומק שלו לא יהיה יותר מ3 קליקים אחרת גוגל מבין שדף זה אינו חשוב כל כך אם הוא נמצא יחסית עמוק באתר. לכן כאשר אנו עושים אופטימיזציית מבנה לאתר חשוב לוודא שהדפים החשובים נמצאים בעומק סביר ובאופן נגיש למשתמש.
  • מבנה קוד פיתוח - קוד הפיתוח הוא נושא שבאופן יחסי גוגל די סבלנית כלפיו אבל עד גבול מסויים. ישנם הרבה מקרים של טעויות בקוד מה שמקשה על גוגל לקרוא באופן תקין את תוכן האתר, במידה ואנו רוצים לבדוק כיצד גוגל רואה זאת נוכל לכתוב את הפקודה הבאה - cache:www.example.co.il ובכך לראות מה גוגל למעשה רואה ולבדוק אם זה תואם לדף המקורי.
  • מהירות האתר - פרמטר מאוד חשוב בנושא הקידום, גוגל נותן עדיפות משמעותית לאתרים שחוויית המשתמש אצלהם היא טובה יותר, מכך אנו מסיקים שככל שהאתר יהיה מהיר יותר ונוח למשתמש כך יהיה מקודם יותר. לכן אנחנו צריכים לשים לב שהאתר לא מכיל בתוכו קבצי מדיה כבדים ואם כן צריכים לבצע להם אופטימיזציה, כמו כן כל מה שקשור לCSS או Java script צריך לראות כיצד ניתן להקל על כובד האתר באופן המקסימלי בכדי שנגיע למהירות הגבוהה ביותר כך גם נהיה מקודמים יותר וגם המשתמשים יהנו יותר.

מה היא מפת אתר ?

מפת אתר הינה קובץ XML שלמעשה דרכו אנו מפרטים לגוגל אילו דפים עליו לאנדקס, קובץ זה הינו קובץ בלתי נפרד מאופטימיזציית המבנה לאתר שלנו מכיוון שישנם דפים שעדיף שלא נאנדקס ועלינו להראות לגוגל שאנחנו מסודרים ומקלים עליו את נושא האינדוקס ומגישים לו את כל הדפים על קובץ אחד מסודר.

כיצד אופטימיזציה משפיעה על קידום האתר בגוגל ?

אופטימיזציה לאתר הינה בעלת משקל גדול בנושא קידום האתרים, חשוב להציג את התוכן בצורה נוחה וראויה גם למשתמשים וגם לגוגל.

חשוב לבנות בסיס חכם ויציב שישמש את אותנו נאמנות לאורך כל הזמן.

ברגע שהתוכן והמבנה מוגשים כלפי המשתמשים וכלפי גוגל בצורה טובה קידום האתר שלנו יהיה רק עניין של זמן.

 

למאמרים נוספים מהבלוג לחצו כאן

התחילו לקדם את האתר שלכם ולהרוויח יותר !