מחקר מילות מפתח

גיוס לקוחות לעסק שלך דרך מילות מפתח ייחודיות

כלי מילות מפתח לקידום

מחקר מילות מפתח

הדבר הבסיסי ביותר בקידום אתרים הוא לבצע מחקר מעמיק בשוק ובתחום בו אנו עוסקים ולבדוק את כל הוריאציות האפשריות לחיפוש בתחום שלנו ומכך להסיק ממצאים על אילו ביטויים הם הטובים ביותר לקידום ע"פ נפח חיפוש, רמת תחרותיות בשוק וכו'. ברוב הפעמים אנחנו צריכים להיות יצירתיים ולדעת לקדם דווקא ביטויים יצירתיים שיביאו תנועה לאתר שלנו ובסופו של דבר לקוחות.

מילים תחרותיות

בשוק ישנן המון מילים שמתחרים עליהם באופן מוגזם. כגון בשוק ההלוואות, משכנתאות, יהלומים וכו'. 

אנחנו צריכים להיות חכמים ולהבין שלאו דווקא המילים שמדברות בדיוק על העסק שלי הן המילים שאותן אני צריך לקדם. בהרבה מקרים יהיה לי זול יותר ויעיל יותר לבחור לקדם ביטויים "זנב ארוך" שכוללות עוד מילה או שתיים לפני או אחרי.

מילים תחרותיות לקידום
שימוש המילים באתר

אופן שימוש המילים באתר

ישנם הרבה טועים שחושבים שאם יוסיפו את הביטוי אותו בחרו לקדם אין ספור פעמים באתר גוגל יקדם אותם באותו ביטוי. ההפך הוא הנכון, גוגל מזהה פעולות מהסוג הזה ודווקא מוריד כלפי מטה אתרים שעושים שימוש גס במילות מפתח באתר שלהם. צריכים להבין כיצד להשתמש במילות מפתח באלגנטיות ולגרום לגוגל להבין שאנו מדברים על הנושא שהיינו רוצים שהוא יבין בלי לרשום את הביטוי במדוייק.

מיקוד מילות המפתח

כאשר אנחנו בוחרים ביטויים לקדם באתר חשוב לבדוק כי אכן אלו הביטויים הרלוונטים והממוקדים ביותר שאנו יכולים להשיג בכדי להגיע ללקוחות שלנו. ישנם המון מקרים שאנו בוחרים לקדם ביטויים מסויים שמביאות לאתר שלנו תנועה לא רלוונטית של מבקרים. כמה פעמים קרה לכם שחיפשתם משהו בגוגל וכשניכנסתם לאתר הוא לא ענה על הצרכים שלכם ? אני מתאר לעצמי שלא מעט, אנחנו רוצים להימנע מכך ולהתעסק בלקוחות רלוונטים עבורנו ולשמור על יחס המרה גבוה. 

להתמקד במילות מפתח

מחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח

הכלי הראשוני איתו נתחיל לדעת כיצד נוכל לקדם את האתר שלנו הוא מחקר מילות מפתח בגוגל.

למעשה על בסיס המחקר מילים אנו קובעים אילו ביטויים אנחנו הולכים לקדם, איזה תוכן אנחנו הולכים לכתוב במסגרת האופטימיזציה, אילו ביטויים יהיו טובים לשימוש בקמפיין ממומן ואיזה אסטרטגיה אנחנו נבנה בכדי לדרג את עצמנו בתוצאות הגבוהות ביותר לביטויים הכי רלוונטים עבורנו.

איך נדע באילו ביטויים להשתמש ?

לאחר שביצענו מחקר מילות מפתח מעמיק אנו צריכים לחשוב בצורה חכמה ויצירתית כיצד נוכל להשיג את כמות הלקוחות הגדולה ביותר וסוג הלקוחות הממוקד ביותר עבורנו. נבחן את רמת התחרותיות והקושי לכל ביטוי ועל פי התוצאות והמלצת מקדם האתרים נגיע למסקנות הראויות.

בכמה ביטויים נקדם כל דף ?

ההמלצה היא לא לקדם דף עם יותר מ2-3 ביטויים, עדיף לנו למקד את הדפים שלנו עם ביטויים ספיציפים אותם אנו בוחרים לקדם ולהיות ממוקדים אך ורק בהם בכדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר בקידום.

היכן מומלץ למקם את מילות המפתח באתר שלנו ?

חשוב שמילות המפתח יופיעו בURL, Title, Description, H1, ALT כך נעשה אופטימיזציה נכונה לכל דף ודף באתר שלנו המתמקד בביטוי אותו אנו בוחרים לקדם ובמידה והמילת מפתח עצמה או טקסט שמובן ממנו מה התחום אותו אנו בוחרים לקדם יופיעו בצורה מסודרת וחכמה בפרמטרים הללו גוגל יבין בדיוק על מה האתר או הדף שלנו מדבר ובכך יהיה לנו קל יותר להתקדם בגוגל.

האם יהיה נכון לבחור בביטויים Long-tail ?

בהרבה מקרים יהיה טוב וראוי לנו להשתמש בביטויים Long-tail, כלומר ביטויים שמכירים את מילת המפתח שלנו + מילה נוספת או שניים כגון "מקדם אתרים מקצועי בגוגל".

למרות שהביטוי שאותו אני בוחר לקדם הוא מקדם אתרים, הביטוי שאני אקדם בצורה יעילה יותר יהיה מקדם אתרים מקצועי בגוגל מכיוון שהתחרותיות על הביטוי היא נמוכה בהרבה יותר ואוכל להשיג דרכו בצורה מהירה יותר קהל לקוחות מעולה עבור השירות אותו אני מוכר.

לכן אנו צריכים לראות על פי הממצאים במילות המפתח מה הביטויים הטובים ביותר בהם נוכל להשתמש, על עסק לפי התחום בו הוא עוסק ולפי רמת התחרותיות הקיימת באותו תחום.

מה המינון הנכון לשימוש מילות המפתח באתר ?

ישנם הרבה טועים וחושבים שאם הם מעוניינים לקדם מילת מפתח מסויימת הדרך לעשות זאת היא פשוט לכתוב את אותה מילה בדף מספר רב של פעמים ובכך "לעבוד" על גוגל.

האפקט שיקרה הוא בדיוק הפוך, גוגל מודעת לכל סוגי התחכומים שמקדמי אתרים נהגו לעשות בעבר ושינו את האלגוריתם שלהם בהתאם.

נכון להיום גוגל מחפשת לראות אתר שהטקסט שלו נראה טבעי לחלוטין ללא שום נסיון קידומי וגם שלקוחות אכן מתעניינים בטקסט עם רמת נטישה נמוכה (Bounce Rate) ובכך יהיה לנו פשוט יותר להתקדם בגוגל אם נשתמש במילות המפתח במינון נכון ונדע כיצד לכתוב את הטקסט בצורה חכמה כך שגוגל יבין לבד איזה ביטוי אנו מעוניינים לקדם בלי לומר לו זאת מפורשות מספר רב של פעמים בצורה לא טבעית.

 

למאמרים נוספים מהבלוג לחצו כאן

התחילו לקדם את האתר שלכם ולהרוויח יותר !