בניית קישורים לאתר

בניית פרופיל קישורים איכותי לאתר הוא בין הפרמטרים המשפיעים ביותר בקידום אורגני

בניית קישורי FOLLOW | NO-FOLLOW

קישורי FOLLOW הם למעשה הקישורים הטובים ביותר אותם נוכל לקבל מאתרים אחרים, המשקל שלהם גבוה משל NO-FOLLOW, מה שכן ברגע שאנו בונים פרופיל איכותי לאתר חשוב להקפיד על פרופיל שנראה טבעי, לכן אתר שכל הקישורים הנכנסים אליו הם FOLLOW זה לא תקין מכיוון שזה לא נראה דבר טבעי, יש להקפיד על רוב FOLLOW אך לא כולם.

בניית קישורים פנימיים

בעזרת הקישורים הפנימיים אנו יכולים למעשה להגיד לגוגל אילו דפים הם החשובים ביותר באתר שלנו, דפי הנחיתה האורגנים, ככל שאנו מקשרים יותר לדף מסויים באתר החשיבות שלו בעיני גוגל עולה מכיוון שאם הרבה דפים מפנים אליו כנראה שמדובר בדף חשוב ומרכזי באתר. יש להשתמש באסטרטגייה זו בחוכמה ולדעת כיצד לקדם את הדפים הפנימיים שלנו באתר.

בניית פרופיל קישורים
מלל קישורים לאתר

בניית מלל הקישורים

מלל הקישורים מאתרים חיצוניים שמקשרים אלינו הינו חלק חשוב ממערך הפרופיל. אנחנו צריכים לוודא כי רוב הקישורים לאתר שלנו הם במלל של URL והשאר הם במילות מפתח וביטויי הנעה לפעולה כגון : לחץ כאן, קרא עוד וכו'. ברגע שהמלל שלנו נראה בצורה הזו גוגל מבין שזה פרופיל טבעי וגורם לאתר להתקדם בזכות המלל המקשר.

קישורים רעילים

קישורים זה לא תמיד דבר טוב, הרבה אנשים טועים ורוכשים אותם מאתרים זולים ולא מבינים שהם עושים לעצמם נזק כמעט בלתי הפיך. כיום לעומת העבר גוגל לא בוחן רק את הכמות - אלא את האיכות, לכן ברגע שאנו רוכשים חבילת קישורים בזול מאתרים מסויימים אנחנו עושים לעצמנו נזק מכיוון שאלו קישורים שגוגל מזהה כרעילים ופוגעים לנו בקידום האתר. יש לשמור על פרופיל איכותי ברמה ולנסות לקבל קישורים חיצוניים מהאתרים הטובים ביותר.

בניית קישורים לקידום

בניית קישורים לאתר

פרופיל איכותי וטבעי לאתר

בניית קישורים לאתר באיכות הינו פרמטר בעל משקל גבוה בקידום האתר שלנו.

פרופיל איכותי נמדד בכמות הקישורים הנכנסים לאתר, איכות האתרים המקשרים אלינו, כמות הקישורים לדפים החזקים באתר, הסוגים והמלל.

נפרט כאן בקצרה על כל אחד מהפרמטרים :

כמות הקישורים החיצוניים הנכנסים לאתר -

בעבר גוגל קבעה את איכות האתר לפי כמות ההפניות שיש לו מאתרים אחרים. מקדמי האתרים כמובן החלו להכניס כמויות של אדירות של הפניות מאתרים חיצוניים ומכל אתר קיים בכדי לקדם את האתרים של הלקוחות שלהם.

כיום המצב שונה, כמות הקישורים כבר אינה קובעת את איכות האתר שאליו מקשרים אלא האיכות. הפניות מאתרים עם Trust flow נמוך יכולים להזיק לאתר שאותו אנו מקדמים. אנחנו צריכים לבחור את הקישורים שלנו בקפידה ולבנות פרופיל איכותי.

איכות הקישורים החיצוניים הנכנסים לאתר -

לאחר שהבנו שעלינו לייצר פרופיל איכותי ע"י הכנסת קישורים מאתרים איכותיים לאתר שלנו נלמד כיצד לעשות זאת.

לפניכם חלק מהדרכים האפשריות :

  • תשלום לאתרים גדולים עבור הוצאת קישור -ישנם אתרים גדולים כמו The Marker, NRG, Nana וכו' שלמעשה חלק מהדרכים שלהם להתפרנס היא ע"י אתרים שמעוניינים לקבל קישור מהם. לכן הם מאפשרים לנו לשלם להם סכום כספי מסויים עבור קישור מהאתר שלהם אלינו.
  • תוכן עבור קישור - ישנם אתרי תוכן איכותיים שלמעשה מעוניינים בכך שאנו נכתוב תוכן איכותי עבור האתר שלהם ובתמורה הם יעלו את התוכן ויוציאו ממנו קישור לאתר שלנו.
  • שיתופי פעולה עסקיים והחלפת קישורים - דרך מעולה להשגת הפניות מאתרים איכותיים. במידה ואנו עובדים עם עסקים נוספים האפשרות הזו מצויה בשוק העסקים ולמעשה נוכל להשתמש בה במטרה שעסקים איתם אנו עובדים יקשרו לעסק שלנו ובתמורה אנחנו נקשר אליהם חזרה. חשוב לציין כי גוגל שם לב אם עושים עסקאות מסוג זה ויש להמנע מקישורים ישירים בין אתר אחד לאתר שני, עדיף תמיד לקשר מהאתר שלנו לאתר אחר של הלקוח ולא לאתר שהוציא לנו קישור. כך זה יעבוד בצורה אמינה וטבעית יותר.
  • בניית קישורים בבלוגים/פורומים - אופציה מצויה ולרוב חינמית, נוכל לעשות חיפוש בעצמנו על פורומים ובלוגים איכותיים שמשם נוכל לקשר באופן ישיר אל האתר שלנו.

 

סוגי הקישורים החיצוניים הנכנסים לאתר -

נפרט כאן על ארבעה סוגים עיקריים :

  • קישורי FOLLOW - קישורים שאנו מקבלים מאתר חיצוני המאפשר לעכבישים של גוגל להגיע דרך הקישור לאתר שלנו ובכך מעלה את איכות הקישור היוצא אלינו. קישורי FOLLOW הם הקישורים המומלצים ביותר.
  • קישורי NO-FOLLOW - בדומה לקישורי FOLLOW אלו גם קישורים שאנו מקבלים מאתר חיצוני אך השוני הוא שהכבישים של גוגל חסומים לגישה מהקישור היוצא ואין להם את האופציה להגיע לאתר שלנו דרך האתר המקשר.
  • קישורים רעילים - קישורים מאתרים לא איכותיים שגוגל לא מדרג אותם כאתרים טובים, יכול להיות גם אתרי ספאם למיניהם. עלינו להמנע מקישורים מאתרים אלו מכיוון שקישורים כאלו פוגעים לנו באופן ישיר בקידום אתר. כאשר אתרים לא איכותיים מקשרים אלינו גוגל מבין שהאתר שלנו גם הוא לא איכותי ולהפך.
  • קישורי פוטר - קישורי פוטר הם למעשה קישורים היוצאים מאתרים חיצוניים אלו וממוקמים בפוטר של אותם אתרים. מה שגורם למעשה לאתר לקשר אלינו מספר רב של פעמים וזה לא טוב. חשוב לבדוק שאין קישורי פוטר שמקשרים לאתר שלנו מכיוון שגם יחס בין הדומיין המקשר למספר הפעמים שהוא מקשר הוא יחס חשוב בפרופיל הקישורים.

 

מלל הקישורים החיצוניים הנכנסים לאתר - 

מלל הקישורים הוא פרמטר חשוב בפרופיל הקישורים שלנו, כלומר הטקסט שרשום בקישור אלינו.

זה יכול להיות הURL של האתר, יכול להיות מילות הנעה כמו לחץ כאן, קרא עוד וכו', יכול להיות המוצר אותו אנו מוכרים כגון "טלויזיה LCD" כשם הקישור. אנחנו צריכים לשים דגש ש70% ממלל הקישורים יהיה כתובת הURL של הדף אליו אנו מקשרים ו30% יהיו מילות הנעה ושם המוצר/השירות אותו אנו מוכרים. כך הפרופיל נראה טבעי מאוד ויקודם מהר בגוגל.

חלוקת הקישורים החיצוניים הנכנסים לאתר לפי דפים -

כאשר אנו מכניסים קישורים לאתר שלנו אנחנו צריכים לדעת כיצד לחלק את הקישורים בצורה נכונה לפי הדפים שיש לנו באתר. דף הבית הוא הדף שיקבל את מירב הקישורים מכיוון שהוא הדף החזק ביותר באתר ובאופן אינדיווידואלי דפים חזקים אחרים יקבלו קישורים נוספים בהדרגה מהדף החשוב ביותר לפחות חשוב. כמובן שדפים שאינם חשובים כלל לא צריכים קישורים אלא רק דפים מרכזיים אותם אנו בוחרים לקדם.

חלוקת הקישורים הפנימיים לדפים אותם אנו רוצים לקדם -

נושא חשוב לא פחות הוא הקישורים הפנימיים באתר שלנו. למעשה הדפים המקשרים מאחד לשני.

בכדי שנוכל להגיד לגוגל איזה דפים הם בעלי הסמכות הגבוהה ביותר נצטרך להראות לו זאת בעזרת קישורים פנימיים ובכך לעלות את הסיכוי שהם יקודמו.

 

למאמרים נוספים מהבלוג לחצו כאן

התחילו לקדם את האתר שלכם ולהרוויח יותר !