אנחנו יודעים שיש לך שאלות בנוגע לקידום אתרים.

לכן קיבצנו את הנפוצות ביותר מביניהן והשבנו בצורה מפורטת.

מה זה SEO ?

הרבה אנשים שואלים את עצמם מה זה SEO ומה היא תקופת הזמן הנצרכת לקידום, למעשה תקופת הזמן תלויה בלא מעט פרמטרים, אין זמן קבוע שבו נוכל בוודאות לראות את האתר שלנו מתקדם בביטויים שבחרנו. הדבר תלוי בעיקר בדברים הבאים :

  • התחום בו אנו עוסקים
  • התחרותיות הקיימת בשוק
  • מספר המתחרים
  • גודל החברות המתחרות והתקציב שלהם
  • היסטוריית הקידום באתר שלנו וותק האתר
  • התקציב שלנו לקידום

ישנם עוד פרמטרים נוספים אך אלו העיקריים. זמן ממוצע שלוקח לעסקים להתקדם לקראת הדפים הראשונים הוא כשישה חודשים אך שוב ישנם עסקים שיתקדמו מהר או לאט יותר תלוי בפרמטרים שהזכרנו מקודם.

למעשה כל הפרמטרים הם חשובים, מהסיבה הפשוטה שגוגל תמיד משנה את האלגוריתם שלו וכל פעם מייחס משקל חשיבות לפרמטר אחר.

לכן חשוב שנקפיד לעשות הכל כמו שצריך בכל הפרמטרים.

הדברים שעליהם אנו צריכים לתת את הדגש המירבי הם :

  • פרופיל קישורים - לבנות פרופיל קישורים איכותי ולדאוג שאתרים עם PR גבוה יקשרו לאתר שלנו במלל הנכון.
  • אופטימיזציה - לדאוג שעשינו אופטימיזצית מבנה ותוכן לכל הדפים באתר שלנו בצורה חכמה ושגוגל מבינה בדיוק במה האתר שלנו עוסק ומה אנחנו מציעים לשוק.

עסק חדש מחוייב לגייס לקוחות בזמן המהיר ביותר בכדי להתחיל לראות רווחיות.

לכן כשפותחים עסק יש לקחת בחשבון את הוצאות הפרסום.

קידום בגוגל הוא בהחלט הכלי החזק ביותר בשוק בכדי לגייס לקוחות, הקידום האורגני לעומת הממומן לוקח פרק זמן מסויים עד שרואים את התוצאות לכן בתחילת הדרך יהיה עדיף לשלב בין האורגני לממומן ובכך הקידום הממומן יתרום לקידום האורגני.

מחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח הוא חובה!

שואלים את עצמכם למה ? מכיוון שעל בסיס אותם מילות מפתח אנחנו למעשה בונים את כל התשתית באתר שלנו. רק ככה נוכל להתקדם בגוגל ולמשוך אלינו לקוחות באופן אפקטיבי וממוקד.

תארו לעצמכם עסקים שרוב התוכן שלהם בנוי על מילות מפתח עם נפח חיפושים קטן..הם מפסידים המון לקוחות ! לכן אנחנו צריכים לדעת מה המילים הטובות ביותר לקידום שעליהם נבסס את תוכן האתר וגם איתם נוכל לצאת בקמפיינים ממומנים ולגייס את הלקוחות הממוקדים ביותר בזמן המהיר ביותר.

מחקר מילות מפתח הוא למעשה מחקר מעמיק בתחום בו העסק שלנו עוסק. 

אנחנו צריכים לבדוק לעומק את כל הוריאציות האפשריות למילים בתחום שלנו, מה מצב המתחרים ומה הם מקדמים, נפח חיפושים לכל ביטוי, רמת התחרותיות ועוד.

מחקר שנעשה בצורה מקצועית אמור לקחת בממוצע כשבועיים.

מחקר מילות מפתח בהחלט מועיל גם לSEO וגם לPPC.

ברגע שיש לנו ביטויים חזקים נוכל לבצע אופטימיזציה באתר שלנו ובכך לקדם את האתר באופן אורגני ובנוסף נוכל להשתמש בביטויים הללו בקמפיינים ובכך לייצר מעגל לקוחות איכותי וקליקים ממוקדים.

מה זה PPC ?

בPPC אנחנו למעשה קובעים את התקציב, מה גודל התקציב המומלץ ?

זה אינדיווידואלי לפי התחום בו אנו עוסקים ורמת התחרותיות שיש בשוק.

נוכל לבצע בדיקה בGoogle AdWords ושם לראות את המחיר לפי קליק על הביטויים אותם בחרנו לקדם.

ישנם תחומים תחרותיות מאוד שהמחיר לפי קליק יהיה מאוד גבוה וכך גם התקציב וישנם תחומים ללא תחרות כלל שנוכל לצאת לדרך גם עם תקציב נמוך.

במידה ופעלנו לפי הספר וביצענו קודם לכן מחקר מילות מפתח, סקר שוק וריגול אחר מתחרים, נוכל לקבל תוצאות מעולות באופן מיידי מכיוון שאנו יודעים בוודאות שהביטויים שבחרנו הם על סמך המחקרים שביצענו באופן מקצועי ואלו הם הביטויים הטובים ביותר לקידום.

כמובן שנצטרך תמיד תוך כדי תנועה לבחון את תגובת הקהל לכל ביטוי ואת יחסי ההמרה ולפעול בצורה אסטרטגית בהתאם לתוצאות. 

התשובה היא כן, כל אחד יכול בזמן מאוד קצר לפתוח קמפיין באופן עצמאי.

השאלה הגדולה היא אם הקמפיין יצליח ויביא תוצאות, לכן כמו בכל תחום שאנחנו לא מבינים בו עדיף לנו תמיד להעזר במומחה בכדי לא לבזבז סתם כסף ולהגיע לתוצאות הטובות ביותר.

סקר שוק וריגול אחר מתחרים

כמו שבעסקים תמיד חשוב להיות מעודכנים מה קורה אצל המתחרים שלנו בכדי לדעת איך נוכל לפעול בצורה חכמה יותר מהם כך גם בעולם האינטרנט.

חשוב לנו לדעת איזה ביטויים הם מקדמים, מאיפה הם מקבלים קישורים ובאיזו אסטרטגיה קידומית הם פועלים.

ברגע שיש לנו את המידע נוכל לפעול בצורה חכמה יותר ולחשוב על דרכי פעולה נוספים בכדי להגיע למקסימום לקוחות בתחום בו אנו עוסקים.

יש משמעות לכמות המתחרים בתחום שבו אנו עוסקים, ככל שישנם יותר מתחרים כך התחרות גדולה וכך הקושי לקידום קשה יותר אך זה לא אומר שזה בלתי אפשרי לקדם את העסק שלנו גם אם הוא חדש לעומת עסקים ישנים שכבר השקיעו כסף רב על פרסום בעבר. לכן אנחנו תמיד צריכים להיות צעד אחד קדימה ולפעול בצורה אסטרטגית יחסית לשוק ובכך נוכל להגדיל את סיכויי ההצלחה שלנו.

למעשה חשוב לנו לדעת הכל על המתחרים שלנו אך אנחנו נתרכז בשני פרמטרים עיקריים :

  • פרופיל קישורים אצל המתחרים - חשוב לנו לדעת כיצד המתחרים שלנו השיגו קישורים מאתרים חיצוניים ולמעשה להשיג קישורים דרך אותם אתרים מקשרים במידה וזה אפשרי.
  • אופטימיזציה אצל המתחרים - ברגע שנדע כיצד המתחרים שלנו פועלים, מהי אופטימיזצית המבנה שלהם ואילו ביטויים הם מקדמים הכי הרבה נוכל לפעול בהתאם, לבחור ביטויים נוספים ולקדם אותם.

אופטימיזצייה

במידה וביצענו אופטימיזציה טובה לאתר שלנו יהיה לנו יחסית קל להתקדם בגוגל.

מה היא אופטימיזציה טובה ?

לאחר שביצענו מחקר מילות מפתח ואנו יודעים בוודאות מה הם הביטויים הטובים ביותר אותם נרצה לקדם נצטרך להשתמש בהם בדרך ישירה או עקיפה בנתונים הבאים :

  • Title
  • Description
  • H1,H2
  • ALT
  • תוכן האתר
  • דפי נחיתה יעודיים לקידום

באופן הזה גוגל ידע בדיוק איזה מסר אנחנו רוצים למסור בכל דף ודף ובכך יעלה אותנו למעלה בתוצאות החיפוש.

אופטימיזצית תוכן היא למעשה הטמעת הביטויים באופן ישיר או עקיף בתוכן של האתר שלנו, בכותרת הדף, בכותרת התוכן, בתיאור הדף, בתיאור תמונות וכו'.

במידה ונפעל בצורה חכמה ונבחר בביטויים הנכונים לקידום גוגל יחשוף אותנו בתוצאות החיפוש בביטויים שאיתם עשינו את האופטימיזציה לאתר.

אופטימיזצית מבנה היא למעשה מורכבת ממספר דברים עיקריים :

  • מהירות האתר - צריכים לוודא כי האתר שלנו מהיר עם זמני תגובה מעולים בכדי שניצור חווית משתמש טובה ללקוחות שלנו. 
  • קוד האתר - יש לוודא כי אין לנו טעויות בקוד הפיתוח שהכל בנוי כמו שצריך.
  • עומק הדפים החשובים - חשוב לנו שהדפים שאותם נרצה לקדם לא יהיה "עמוקים" מידי, כלומר אנחנו צריכים לייצר מבנה שהדפים החשובים יהיו הנגישים ביותר.

רספונסיביות

אתר רספונסיבי הוא אתר שמותאם לכל סוגי הסמארטפונים, כיום רוב האתרים החדשים מגיעים כבר רספונסיבים ואתרים ישנים פתחו אתר נוסף שיהיה רספונסיבי לכן נוכל לראות שינוי בURL של האתר במקרה הזה.

החשיבות היא עצומה, כיום רוב הגולשים באינטרנט משתמשים בסמארטפון וכבר פחות במחשב. לכן אנחנו צריכים לוודא שהאתר שלנו נוח, נגיש ומהיר למשתמשים דרך הסמארטפונים כי במידה ולא אנחנו מפסידים כמות מסיבית של לקוחות וגם גוגל לא רואה זאת בעין יפה ויכול לא להציג אותו בתוצאות החיפוש במובייל.

ישנם שתי אפשרויות האם האתר שברשותכם כרגע לא רספונסיבי - 

  • החלפת האתר באתר רספונסיבי
  • הקמת אתר נוסף שאותו נייחד למובייל - צריך לקחת בחשבון שאתר זה דורש קידום אתרים נפרד מהאתר הראשי מכיוון שהURL שונה.

פרופיל קישורים

כמות הקישורים כיום היא לא בעלת משקל כמו בעבר, כמות הקישורים צריכה להיות בהתאם לכמות הקישורים של המתחרים בשוק, כלומר לא הרבה מעליהם ולא הרבה מתחתיהם בכדי שהפרופיל שלנו יראה טבעי.

יש לשים דגש כיום על איכות הקישורים ולא על הכמות מכיוון שגוגל נותן את המשקל הרב ביותר לאיכות האתרים המקשרים אלינו.

ישנה השפעה על הנראות של פרופיל הקישורים שלנו, האם הוא נראה טבעי או לא ?

אם אנחנו רוצים לקדם את הביטוי "גלידריה בתל אביב"

וכל הקישורים שלנו ירשמו באותו המלל - זה לא נראה טבעי !

לכן יש להקפיד על רוב קישורים עם המלל של הURL שלנו וקישורים נוספים עם מילות מפתח שבחרנו לקדם ומילות הנעה (כגון לחץ כאן, קרא עוד וכו').

  • קישורי FOLLOW - קישורים שאנו מקבלים מאתרים חיצוניים הנותנים גישה לעכביש של גוגל לעבור לאתר שלנו דרך הקישור. קישורים אלו הם בעלי המשקל הגדול ביותר לכן נרצה לקבל כמה שיותר קישורי FOLLOW לאתר שלנו.
  • קישורי NO FOLLOW - למעשה אלו גם קישורים מאתרים חיצוניים אך ברגע שהעכביש של גוגל מנסה להיכנס אל אותו הקישור הוא לא יכול, זה קישור חסום. אמנם קישורים אלו הם בעלי משקל נמוך יותר מהFOLLOW אך ליצור פרופיל קישורים שיכולל את שני הסוגים בכדי שפרופיל הקישורים יהיה טבעי.

קידום לעסק חדש

לעסק חדש כדאי לשלב קידום אורגני וממומן יחד.

מהסיבה הפשוטה שקידום אורגני הוא הקידום היעיל ביותר בעל התוצאות הטובות ביותר אך לוקח זמן במיוחד לעסק חדש להתברג בתוצאות הראשונות לכן נשתמש בקידום הממומן ובכך נגייס לקוחות לעסק כבר מהיום הראשון וגם נתרום לקידום האורגני בגיוס תנועה לאתר שלנו במסגרת הקמפיינים.

תחילת הקידום צריכה להתבצע עוד לפני שהעסק הוקם, למעשה ההמלצה הטובה ביותר היא שכבר בשלבי בניית האתר מומחה לקידום ילווה את התהליך בכדי לחסוך בבעיות ראשוניות ולבסס את תוכן האתר כבר מראש על הביטויים הרלוונטים.

תלוי בתחום בו אנו עוסקים, אם זה תחום לא תחרותי יהיה יחסית קל ומהיר להתקדם אך אם התחום תחרותי מאוד וכבר יש מתחרים שהשקיעו המון כסף בפרסום הקושי יגדל בהתאם.

צור קשר לשאלות נוספות

מלא את הפרטים הבאים וניצור איתך קשר בהקדם האפשרי.